Sunday, October 3, 2010

Celcom oh Sang Broadband

Assalamualaikum...

Lama jugak rsnya tak memblog...haha. Blog kali ni mmg emo n provokasi. Dulu aku pakai modem Huawei yg besar ni. Mula2 pakai mmg ok. Tgk video kt tv3.com mmg best. Tak yah tunggu...smooth je. Tp tahan dalam 3 bulan je kot. Pas2 terus jd mcm haram...lembab & selalu putus. Kalau dari awal mcm ni, aku leh la terima mungkin kawasan aku ni xclear.
Satu hari tu, aku igt lg lebih kurang pertengahan tahun ni, aku g maybank kt area cheras. Ada la 2 org promoter celcom broadband promote modem World Cup 2010. Aku pn g la kt dorg dgn niat cuma nak tanya coverage kawasan rumah aku tu. Apa dorg kata?? Dorg salahkan modem aku ni. " Ni Modem lama bang...mmg banyak masalah. Abang try pakai yg ni". Kata promoter tu. pjg lebar jugak la penjelasan dia. Kesimpulan dari apa yg dia terangkan kt aku tu adalah seperti berikut:

  1. Modem World Cup ni model baru buatan Malaysia. Kualiti lebih bagus.
  2. 2 buah Menara iaitu Receiver & Distributor utk coverage internet dia, psl tu internet laju.
  3. Unlimited
  4. Pakej student rm50 dengan 384Kbs. Speed ni adalah minimum. Perrghh...Yeker ni??
  5. Pakai la kt mana2 pun, selagi ada coverage handphone, ada la internet.
Banyak lagi la yg dorg cakap tp ak xigt. Malas nk tulis takut tersalah fakta. Tapi ape yg aku tulis kt atas mmg betul. Kesimpulannya, dorg suro ak jgn pakai lagi modem uawei tu. Ok la...sekarang aku dh xpakai modem besar tu lagi. Aku xjgk pakai modem World Cup tu. Sekarang aku pakai modem yg biasa ni.
Tapi hasil yg aku dapat adalah...

Most of the time, ni la yg aku dapat...alahai. tu nasib baik je dapat HSDPA. Selalunya dapat 3G. AARRGGHHH!!!!

Macam alat kt hospital tu...apa tah nama benda tu. Bila pesakit tu mati, flat jer indicator tu...huh!!! Mana la tau kalau2 ada org celcom yg baca artikel ni, jgn la melenting ek. Cuba ko search kt internet. Beribu atau mungkin berjuta rakyat Malaysia yg menrungut dgn khidmat Celcom. Kalau pelanggan lambat bayar, kami kena denda. Tapi bila perkhidmatan yg diberi byk mslh, adakah kami dibayar???

Pape pun, Nikmatilah artikel ni dgn minda terbuka...Bukan nk memalukan tp anda sendiri yg memalukan diri anda sendiri.



No comments:

Post a Comment